07 november, 2013

Legg/lårvarmere til voksen



Varme leggvarmere som kan trekkes opp på lårene er smart når man har på kjole og skal ut i kulda :-) Jeg prøvde meg fram etter eget hode og de ble veldig fine. Fin julegave til damer.

Garn: type som er 50 g = 50 m, totalt 250 g. Jeg brukte dobbelt garn Mor Aase superwash (50 g = 100 m).
Pinne: nr. 8, 40 cm rundpinne

Legg opp 36 masker på doble pinner ( legg pinne-endene på rundpinnen oppå hverandre og legg opp på begge, dra så ut den ene når du skal begynne å strikke). Sett sammen i ring og strikk rundt og rundt 2 rette, 2 vrange til ca. 61 cm lange, eventuelt lengre. Fell løst av. Disse går litt over kneet hvis man har de helt nederst på foten, de kan også dras opp på låret. 

Jeg strikket leggvarmere til datteren min da hun var 7 av samme garntykkelse og pinnestørrelse, la da opp 32 masker og strikket de ca. 38 cm lange.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar