07 februar, 2016

Manneskjerf


Dette skjerfet blir sånn fint "rillete" som jeg syns passer til menn. Jeg brukte Pure Alpaca fra Pickles (50 g =100 m , p 3,5-5) på armrundpinne 8. For å få det passe bredt la jeg opp 38 masker (antallet må gå opp med 4?) Det ble da 11 cm bredt.

Pinne 1: Først 4 rett, så 2 vr, 2 rett til det er 4 masker igjen på pinnen, de siste 4 strikkes rett
Pinne 2: 2r, 2 vr ut pinnen

Gjenta pinne 1 og 2 til 1,5 meters lengde.

Datteren min vil også ha et sånt så nå skal jeg strikke et til henne i turkis og et i blått til sønnen min. Bruker garnet 100 % alpaca DK fra Artesano. 50 g=100 m,  pinne 3,25-4.

Oppskriften fant jeg på Drops: http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5598&cid=1
Der brukes det Andes, 50 g = 48 m. Garnet jeg brukte er halvparten så tykt og ble lett og fint. Da blir det plass  å ha det inni jakka uten at det tar for mye plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar